tisdag 17 juni 2008

Tapetval

Häromdagen hjälpte jag min bror med ett tapetval. Han har renoverat lite i sin källare och lagt in klinkersgolv. Golvet går åt beigegrått med ett minimaliskt inslag av grönt. Han hade ingen aning om var han skulle börja titta så han frågade om inte jag kunde vara smakråd. I slutändan blev det väl mer eller mindre jag som bestämde det hela ;) Ialla fall så fastnade jag ganska fort för flera olika tapeter ur Decor Maison. Så den och två andra tapetböcker fick följa med hem för en liten titt. Valet landade efter några vändor på en tapet ur kollektionen "The Spirit Of Beauty", nr 2040. Den på bilden är nr 2042, skillnaden är att 2040 inte har någon mörk grå eller svart i sig. Den går mest åt beige med några diskreta metallicinslag i silver. Jag tror det kan bli riktigt fint, vi får se om två veckor när det är färdigt!

Det är såå roligt att välja tapeter och se på olika möjligheter och effekter. Inredningsintresset är ju riktigt stort och även om man klarar mycket på egen hand vore det roligt att gå en liten kurs inom ämnet. Hittade en nybörjarkurs till inredningskonsult på 5 dagar, tänkte att det kunde vara roligt bara för sakens skull. MEN då gavs den inte i år. Typiskt!

Bild: Decor Maison (www.decormaison.se)

Inga kommentarer: