söndag 22 juni 2008

Färg & Inredning

Det senaste har jag funderat en del över färg och inredning. Ibland känns det som jag inte alls har hittat rätt där och andra dagar känner jag mig helt övertygad om vad som är jag. Problemet är nog att jag tycker så många olika stilar är fina, ska bara komma på om de passar mig, haha. Till exempel tycker jag lantlig inrednig är supercharmigt, men har kommit underfund med att det nog inte är något som jag skulle ha kvar en längre tid. Så efter att ha funderat på det här ganska länge nu har jag kommit fram till att jag är en "svart-viting" ;) Egentligen låter det ju rätt tråkigt men jag trivs med en neutral och enkel bas. När jag tittar mig omkring här hemma ser jag det också mer och mer. Jag har mycket svarta inslag. Utöver det har jag röd som accentfärg i mitt vardagsrum, turkos i mitt TV-rum och grönt i mitt kök. Dessa färger är ju på något sätt inte direkt diskreta (undantag sovrum där det går i ganska dova färger) så jag antar att det är där jag plockar fram det lilla busiga i mig, eller helt enkelt sätter pricken över i:et, för en HELT svart och vit inredning skulle jag nog inte vilja ha... :)

Ganska intressant sånt här! Har börjat att tänka mycket mer på det här även när jag är på besök hos andra...

Inga kommentarer: