torsdag 12 juni 2008

Glad och tillfreds

Idag känner jag mig riktigt glad och tillfreds, vilken skön känsla! Det var likadant igår, men innan det var det evigheter sedan jag kände mig riktigt tillfreds. Har haft en gnagande känsla i bakhuvudet som jag inte riktigt kunna sätta fingret på länge nu. Det finns flera anledningar till att jag känt så, men just vad det har varit har jag inte kunnat filurera ut... Men nu känns det skönt igen! Bitar börjar falla på plats. Gütt de!

Och måste verkligen påpeka vilka goda arbetskamrater jag har. Heja er! =)

Ikväll ska jag och min man (ne, vi är inte gifta, han bara är min man!) grilla tillsammans med mina päron. Det vankas egengjord potatissallad, yummie! Bara för att jag är så glad idag så ger jag receptet på den:

Somrig Potatissallad - ca 6-8 personer
1 kg färskpotatis
2 knippen rädisor
1 rödlök
1 knippe dill
1 knippe gräslök
Blanda allt i en skål, när du skivat/hackat det. Koka självklart potatisen först :) Sedan blandar du en sås som du ska ringla över och sedan blanda ned:

1 dl olja (t.ex. raps, ta inte olivolja det blir fel smak)
2 msk senap (fransk eller svensk, vanlig på flaska går bra)
rivet skal och saft från en citron eller lime
salt och peppar (smaka av)

Hoppas det smakar! :)

Bild: lånade från
www.medicallink.se tills jag tatt min egen...

2 kommentarer:

Ellas Inspiration sa...

Låter väldigt smarrigt!

Tack för dina gulliga ord om mitt lilla blomsterarrangemang!

Ha en skön lördag!

Kram Karin

anna k. sa...

Den där potatissalladen lät ju hur god som helst - och passande till midsommar!