onsdag 11 juni 2008

Illustrator

Har suttit och pillat lite i Illustrator nu ikväll. Skulle gärna vilja lära mig det programmet bättre. Lärde mig mycket om det på gymnasiet, men en del har fallit bort ur minnet och en del annat vill jag gärna lära mig. Eftersom jag gör en del logotyper på beställning så kan jag ju det användningsområdet men det vore inte helt fel att kunna använda det för lite enklare illustrationer, när man vill göra egna kort och annat... Letade efter lite kurser på det, men det mesta jag hittade var liknande företagskurser på typ 2 dagar för massa tusenlappar. Inte riktigt vad jag tänkt mig just nu.. Så tills dess får de bli lite handböcker att kika i, kanske kan snappa upp något iallafall! Någon som har några andra tips (utöver träning då ;))?

I höst har jag anmält mig till en kurs i webbplatsutveckling. Ser fram emot att lära mig lite mer om hemsidetillverkning! Kanske bloggdesignen kan bli lite bättre då också =)

Men nu är det dags för sängen, jobb står på schemat imorgon!

Inga kommentarer: