onsdag 25 juli 2007

Varför ljuga?

Jag har en vän. Eller rättare sagt en "vän". Det var längesedan vi var något vidare tajta. Och till det finns det såklart flera anledningar. Man kan lugnt säga att vi befinner oss på olika ställen i livet (lät gammaldags, men hey, jag är lite längre fram i livet tror jag bestämt) och dessutom ljuger hon så jag vet inte längre vad som är sant eller falskt. Varför ljuger man för de som man kallar sina vänner? Man är ju dum om man inte tror det kommer fram förr eller senare, eller om man tror att folk ska fatta något förtroende när man får tre olika versioner från personen i fråga själv. Dessutom duger man bara när vännen drottningen (här snackar vi verkligen om att se upp till EN person) har andra planer än umgås med henne. Nä, sådana "vänner" har jag inte plats och tid för i mitt liv, för det här livet är värdefullt!

Inga kommentarer: